Sosyal Genç

Gençlik Bilgi Merkezi

SIRA DIŞI BİR GENÇLİK DEĞİŞİMİ

Bu yazımda sizelere bir Gençlik Değişimi Projesi anımdan bahsedeceğim. Öncelikle; Gençlik Değişimleri Projeleri hakkında genel bir bilgi vereyim.

Gençlik Değişimleri kapsamındaki faaliyetlerde farklı ülkelerden gençler bir araya gelerek birbirlerinin kültürleri hakkında bilgi sahibi olma fırsatı yakalarlar. Kısacası 30-50 genç 5-10 günlüğüne bir araya gelerek bol bol sohbet eder ve aktiviteler organize ederler.

O dönem çalıştığım Aziziye Kaymakamlığı adına “Building Pathways” adlı bir projeye ortak olmuştuk. Proje Portekiz’e bağlı özerk bölge olan Azorlar’da bulunan Sao Miguel Adasında gerçekleşecek idi. Açıkçası projeye ortak olurken söz konusu adanın nasıl bir yer olduğu hakkında hiç fikrim yoktu…

Projenin kabul edildiğine dair maili aldığımda yaptığım ilk şey gideceğimiz yere bakmak oldu. Google’da yaptığım aramada çıkan sonuç karşısında resmen büyülendim!

Dört genç ve benim ekip lideri olarak katılacağım projenin hazırlıklarına hemen başladık.

Daha önce kaleme aldığım “Bir Yolculuk Anısı” adlı yazıda bahsettiğim yolculuk planına göre biletlerimizi aldık ve yola çıktık. Uzun bir yolculuğun ardından muhteşem manzarası ile Sao Miguel Adasına vardık.

Proje başlamadan bir gün erken gittiğimiz Sao Miguel’de ilk günden ortalığı alt üst ettik. Uçaktan indikten 2 saat sonra kendimizi adanın etrafında tekne turu atarken bulduk. Turun ardından adanın belediye başkanı ile birlikte bir akşam yemeği yedik. Bisikleti ile geldiği yemekte hoş sohbeti ile bizlere eşlik etti.

Günün ilerleyen saatlerde projenin ev sahibi olan kurumun tecrübesizliği yüzünden yaptığı ayarlamalarda akslıklar yaşandı. Bu aksaklıkları düzeltmeleri için yardım teklif ettim ve kabul ettiler. Ardından neredeyse bütün proje yönetim sürecini üstlenerek bir nevi ev sahipliği moduna geçtik.

O akşam gelen ekipleri benim bizzat karşılamam ve onların beni ev sahibi olan Portekiz’den zannetmeleri ise gayet normaldi.

Ardından 10 gün boyunca her konuda ev sahibi kurum yetkiyi bize devretti ve projeyi mükemmel bir şekilde bitirdik. Tabii ara sıra sorunlar ve Portekiz Ulusal Ajansı’ndan bir denetim de atlattık. Ancak herşeye rağmen mükemmel bir proje idi bizler için.

Toplamda 11 gün süren macerada çok büyük tecrübeler kazandık ve çok eğlendik. Toplamda 30 katılımcı 7 ekip lideri ve 3 koordinatör ile yürüttüğümüz projede; Romanya (2), İtalya, Portekiz, Slovakya, Hırvatistan ve Türkiye’den ekipler projede yer almıştı.